❝ ﻨﻭﺭﻔﺎﺘﻴﻥ ﻋﺘﻴﻘﻪ ﺍﺤﻤﺩ ﺴﻭﺒﺎﺭﻱ ❞


About



dream



random



subscribe
Inspirasi
Thursday, November 22, 2012 | 5:28 AM 0 Comment
Assalamualaikum,
Olaaaaaaa~ , Cómo estás? Estoy bien. Hahaha what kind of language yang aku type ni? Bahasa Sepanyol ok! Lalala, first of all. Someone tanya aku, "asal tajuk blog aku kali ni pelik". Heh, pelik ke? Biasa je aku rasa. Ok, why "Kachikimekari"? Nak tahu tak kenapa? Ok lek lu, jangan gelabah sangat.

Ka: A
Chi: T
Ki: I
Me: K
Ka: A
Ri: H

Ha, so faham kan? When, ka+chi+ki+me+ka+ri = Atikah. Comel je kan? Comel macam aku lah tu. Tahu dah. Cuma aku comel lebih sikit. Ok stop syok sendiri. Back to our main point is "Inspirasi". Everybody had icon to be your inspiration. So, today I would like to introduce to readers, my inspiration. So, aku bagi nick name inspirasi aku ni "Rindokatakirin". Hahaha! Comel tak nama tuh? *Cehh, merepek adalah!. So what? Aku punya sukalah nak taruk nama ape pun!. Dia ni ex student sekolah St.John Instituition. Amboi, nak inspirasi sekolah yang loaded2 je.

Rindokatakirin ni dia agak alim. I like to read all their post. Satu perkara yang buat aku terkejut, boleh pula aku ikut cakap 'Inspirasi' aku ni. Macam ni cerita nya. Masa final exam haritu, dia wish goodluck and else. Macam biasalah, then dia ajak aku buat Qiamulail, aku pun mengiakan je lah sebab takkan nak cakap malas la or apa. Buat amalkan? dapat pahala, sapa taknak?. Haha, ok lepastu aku suruh la dia kejutkan kalau dia bangun awal. Straight 3 hari berturut-turut sepanjang peperiksaan aku buat Qiamulail. Amazing right?! Alhamdulillah, sepanjang peperiksaan semua berjalan dengan lancar, even aku tak usaha apa pun. Actually, aku agak keras kepala dan gila2 sikit. Tak sangka boleh ikut pulak cakap 'Inspirasi' aku tu. Sepanjang peperiksaan jugak aku puasa penuh. Alhamdulillah, ha niat aku mesti la kerana Allah SWT. Takkan la kerana 'Inspirasi' pulak -,-".

Lepas kenal dengan 'Inspirasi', Alhamdulillah solat aku terjaga lah juga. Dah tak tinggal solat sangat macam selalu. Aku bersyukur kepada Allah SWT kerana kirimkan aku seorang hamba Allah yang dapat mengubah aku ke jalan yang benar. Walaupun 'Inspirasi' ni kuat membebel dan berceramah, tapi aku tetap suka! Cara dia berceramah bukan lah macam ustaz2 biasa. Dia ni kuat memerli aku sikit! Heh, kuang asam betul. Dia pun tak lah warak sangat. Dia macam biasa je, macam remaja biasa walaupun tua dari aku -,-".

Ok, semoga we friends till JANNAH, amin. Ok let me end this story. Aku admire dia! He's my crush! Reeaaallllll CRUSH! Hahaha, Sometimes, we call 'Dinda & Kanda' comelkan? Tapi remember, we're not couple. He's just like my brother! Ok2. Got to go, till we meet again blogger. Btw pray for our Muslims in Gaza ok. Adoissssss~

Sincerely,
       AtikahSubari

OLD / NEW

Intro



Allah is my love. My life is Islam. Quran is my guidance. My idol is Muhammad S.A.W. Sunnah as a role model. Jannah is my dream.


NURFATIN ATIKAH AHMAD SUBARI


Tag Board


Archive


Thank you for lend a pair of eyes to read my stupid story ever.